måndag 8 oktober 2007

Återuppstånden

Inte blivit så mycket bloggande. Det finns många anledningar, dels för att jag är en outsider i vårt hightech samhälle och klarar mig ypperligt bra utan datorn i en vecka (förutom om datorn har gått sönder, då klarar jag mig helt plötsligt INTE under några omständigheter måste Genast lagas!) men den största anledningen är min lillasyster. Hennes mus har gått sönder och hon har inte råd att köpa en ny (har råd med kläder fest etc men inte en ny mus för 79 kr) så hon tar min. Alltid. Och jag är för snäll/ lat för att tjata på henne.
Och så är jag så upptagen så, hela tiden, har inte tid med datorn. Det är inte sant men jag vill gärna tro det. Men mycket bra händer. De två senaste veckorna har jag träffat Emma och tagit avsked, eller jag vill inte att det är avsked i 13 månader för det är alldeles alldeles för lång tid att vara utan vännen. Jag har förstås höglyftande planer men dem står oturligt nog i direkt koppling till min ekonomi.  Jag har varit på bio gånger två, This is England och Du levande. Se båda! Jag har träffat den heta mannen och jag har haft 
fantastiska samtal med vänner. Och så har 
jag jobbat mycket. Jag har även sagt ett sedan länge förestående förlåt och det var befriande. Och Louise har kommit hem, 1½ år i NY, hon verkade precis likadan som förut och det var fint att se henne. Och sen har jag läst böcker. Det är det bästa jag vet. Jag 
skulle gärna gifta mig med en bok.
Jag har det riktigt bra jag. Nu ska jag plugga litegrann, kanske snart iaf, men t.o.m det går bra. 
Minsann!

Inga kommentarer: