lördag 22 september 2007

Ingen särskild rubrik

Har umgåtts med Elisabeth och hunden Isis hela veckan. E har varit arbetslös denna veckan, så härligt med obegränsad kvalitetstid med fina vännen. Nästa vecka blir trist, eller den blir som vanligt, E har redan fått jobb igen-extremt bra på att vara arbetslös i två sekunder max! Grattis!
Får mycket motion med Isis, går långa promenader men vet inte om det kan ses som motion för det är inte sträckan som är lång, det är bara tiden. Isis går så långsamt så man får känslan av att faktiskt gå bakåt i tiden. Kommer älska den hunden som min egen.
Träffade bror igår, inget break through med vår kommunikation men det är det fina med syskon, man tycker om varandra utan anledning. Han brukar få komma hit och fixa tekniken (dator, dvd, tv, stereo, etc etc), brukar muta honom med middag men vad? har vi inget att fixa undrar mamma och jag, kan det vara så att efter tre år så finns inget mer att ordna och koppla? En stund smakar vi på denna märkliga nya världsbild, men ingen ko på isen eller nån annanstans, jag kommer på att jag har ju en grej 
jag behöver hjälp med och vips är ordningen återställd.
Somnar lite på matbordet och i pizzan, borde vara hemma och slöa men det är ju fredagskväll och jag ska träffa Kim vilket jag inte gärna vill ställa in. Borde inte dricka rödvin blir trötta, men lite depeche mode piggar upp så blir lite möllan och Debaser, men sitter mest och halvsover i deras soffa. Ska inte glömma powernapa. 
Idag ska jag ha en världens bästa lördag-dag. Läsa bok, dricka te och läsk, äta choklad, fila naglar, prata i telefon, störa syster och njuta i största allmänhet av min helt bekymmersfria tillvaro. Jag tänker också ha en världens bästa lördag-kväll senare, men senare! Nu är det softning på högsta nivå som gäller.

Inga kommentarer: