måndag 17 september 2007

Sömnspruckna tankar

Trött men för sprallig för att sova, druckit en halvliter kamomillte. Inte avslappnad, bara kissnödig. Fick humle av underbar jobbkompis, sägs ha lugnande effekt om man gör te på det. Gör man inte öl av humle? Är humle den 'verksamma substansen' i öl, kanske kan teet
 bli riktigt
livat? Kommer absolut inte resa mig för att koka te på spisen(!) känns lite överkurs just nu. Och för det mesta annars också. 

Varit med Elisabeth hos gynekologen för att ta ut hennes p-stav. Erbjöd mig att följa med som sällskap, så jävla lycklig att jag var tvungen att vänta i väntrummet. Blev närapå svimfärdig av historien efteråt. Extremt mesig när det gäller sådant. Fattar inte varför man väljer det alternativet till att börja med, finns p-piller. Frivilligt operera in en liten sak under huden, har vi inte sett hur dom tvångsmärker människor i filmer, känns lite för likt det för min smak. 
Tjejsnack efteråt i hemmets säkerhet är trevligare. Inte bara latat oss som vi brukar, går inte längre för nu har Elisabeth och Pierre skaffat sig ett litet lejon, finally har Elisabeth fått sin Shu-shu! (chow-chow). Isis är helt underbar med blå tunga, pepparkaksögon och orange päls. Matte och husse är också orangehåriga så tesen att hunden är lik ägaren stämmer bra, allt är som det ska vara.
E och jag brukar oftast komma in på samtalsämnet motion och framförallt vår brist på det. Tilltugg till diskussionen är massor av kakor och läsk så vi kan stå oss i den tunga planeringen av träning och sunda vanor. Idag har vi kommit fram till att yoga är en bra motionsform, hittat massor av bra träningsdvder som vi ska låna på bibblan imorgon. Segertippad favorit är en med yoga/meditation/ thai chi/ massage. Allt i ett liksom. Hittade några andra som verkade spännande exempelvis en mot stel  nacke och pilates. Har ingen pilatesboll men vi tänker nog ut något. Har faktiskt en träningsdvd i min ägo, stark rygg platt mage, kanske inte bra men aldrig använd så kvaliten lär åtminstone vara bra. Känner mig redan mer vältränad och fylld av inre lugn. 

Inga kommentarer: