måndag 17 september 2007

Släktpartyyy!

Jag hade så extremroligt i lördags! Hemma hos Kim, sen möllan och sen Debaser. Yes igen, stämplen kvar sen fredagen t.o.m, nördigt? I vart fall köade vi+kims andra vänner som vi sprang på i en kvart, precis när vi var framme bestämde vi oss för kb istället. Kb var superbra. Men vi måste ha missat något. Vid ett tiden började dj:n spela rnb och hiphop (!) och sen fortsatte det så heela kvällen. Precis när man börjar tro att man har koll? Innan jag gick hemifrån nördgangsterdansade jag till "the way i are" och så spelas minsann den låten på klubben. Och alla andra likartade låtar. Det blev nörddans hela kvällen för min del.
Nu gillar jag helt plötsligt "the way i are". Jag menar gillar på riktigt!- det märkliga grammatiska felet till trots. Kanske nyskapande och häftigt, eller så kanske timbaland helt enkelt inte gått färdigt skolan? Ingen vet, ingen bryr sig. Vi vill bara skaka rumpan. 
Det är Felicias låt från början, hon gillar den. Felicia gillar däremot inte Rihanna-umbrella. Jag spelar den på högsta volym. Felicia tycker inte heller om Ronan Keating, avskyr skulle inte vara ett för starkt ord att använda faktiskt. Jag spelar lite Ronan 0ckså. Det är härligt med syskon. 
När mamma och jag åker bil så kommer alltid av någon outgrundlig anledning Sonja Aldéns låt "för att du finns". Mamma och jag älskar den, vi skruvar upp och så sjunger vi med så högt och fint vi bara kan, vi kan inte texten men det gör inget- inte behöver man kunna nån text för att fångas av den 
fantastiska känsla som låten 
frambringar! Felicia som tyvärr också befinner 
sig i bilen överväger att skriva 
upp sig på en adoptionslista.
Morfar fyllde år i söndags, ingen som vet hur gammal. Mamma gissar 74. Gissar! Jag vet minsann hur gamla mina föräldrar är. Han får trisslotter och blommor. Egentligen får han ogräs, mamma handlade blommor och valde gula fina. Kassabiträdet upplyser om att det är tistlar, men vafan tänker mamma, skit samma! Mormor frågar om mamma plockat blommorna i sin kolonistuga? Jag får byta ett ord med mina kusiner som jag egentligen gärna vill prata  mer med, men det är släktens äldre som håller i samtalsämnena. Diskuteras vilt om Doris och knäckebröderna, och vad som egentligen hände när elen inte var inkopplad när det spelades nån teaterpjäs i somras. Roar mig med att sparka Felicia på benen lite då och då, hon har lika roligt och kniper mig i armen. Jag upprepar syskon är härligt. Släkt också. Obs! Inte ironiskt, trots viss avsaknad av känsla för vad andra egentligen är intresserade av att lyssna på.

Inga kommentarer: