måndag 17 september 2007

Jobb

Jobbade inatt.
Morgonsamtal mellan mig och T, en av de boende på mitt jobb:
T: då fick din fästman sova ensam inatt.
Jag: Jag har ingen fästman, så det gjorde inte så mycket
T: har du ingen fästman?
Jag: Nä. Tycker du jag behöver det?
T: Ja
Jag:Varför det?
T: så att han kan hjälpa dig att duscha.

Och så ler han, han är Så härlig när han är på bra humör!

M är också jättefin, hon vaknar alltid mitt i natten och så måste man stoppa om henne.
M: Vad har du gjort idag?
Jag: Jag har varit hos min morfar på kalas, han fyller år idag.
M: Hur gammal blev han?
Jag: Han blev 74 (tror jag)
M: Vad fick ni att äta?
Jag: Kyckling och sen tårta
M: Det är gott med tårta

Ett par timmar senare vaknar hon igen. Tittar fundersamt på mig.
M: Vad var det för tårta ni fick?
Jag: Prinsesstårta
M: Prinsesstårta? -paus- Vilken färg?
Jag: Rosa
M: Rosa.
Sen kan hon sova gott. Mitt jobb är så himla bra ibland. Eller, dom boende är så himla bra.

Inga kommentarer: