fredag 4 januari 2008

amen stackars mig då.

Idag är jag lite sådär halvsur. Jobbet inatt var skit. Jag bråkade i två timmar med en av de boende, visst han är utvecklingsstörd men fan vad arg jag var på honom och nu har jag ont i ryggen pga honom. Utöver det blev jag 
tvungen att jobba över två timmar, 
mest synd om min stackars kollega som fick åka på akuten mitt i natten men det är i alla fall inte så livat att behöva stanna kvar när det enda man vill och behöver är att gå hem och sova.
Sen är jag lite sur, eller kanske inte sur, men lite tja...besviken kanske, att inse att just nu prioriterar jag och mina vänner helt olika. Mitt ena nyårslöfte att festa mer verkar gå helt stick i stäv med 
deras löften/ livsstilar. Jojo, jag 
inser att mitt är ett märkligt ställningstagande nu när alla andra ska bli hälsosamma, men själen då? Det som är bra för själen är inte alltid bra för kroppen, och vad är egentligen viktigast?...

Oh well jag har i alla fall blivit färdig med en kjol som jag sytt om från en klänning idag, den blev väl mer originell än välskräddad men eftersom jag egentligen inte kan sy så nöjer jag mig med det. 
 Nu ska jag gå på jobbet och inte bråka med *** men däremot plugga historia, så duktig jag är! (självpepp). 


Inga kommentarer: