söndag 6 januari 2008

Nöjesguidens fest

Jag tar tillbaka, jag har inget att vara sur över, jag har ju världens bästa liv och världens bästa människor att dela det med. Jag pratade nyss med mina kära vän Plätt som på nyår avskrev 2007 som det sämsta året i hennes liv hittills, vilket jag tycker är riktigt sorgligt. Mitt eget 2007 var det världsklass på och därför gör jag ett tillägg till min nyårslöftelista, nämligen att försöka göra inte bara mitt -08 bättre än föregångaren utan också hennes. Det går förstås inte, det är sånt som man måste fixa själv men jag kan iallafall försöka göra henne uppmärksam på allt det som hon har, som är så bra. Hon är ju faktiskt en av världshistoriens mest fulländade skapelser, så himla snäll, omtänksam, rolig, kärleksfull och det är inte bara jag som tycker det, alla som träffar henne säger detsamma och det är värt att vara lycklig över.
Detta året blir bra, och nästa och nästa, jag ska vara bredvid dig och aldrig ska jag lämna dig. "Vi kommer att döööö samtidigt du och jag"

Igår var jag med den hete på nöjesguidens fest, helt klart roligast i år! Jävla bra drag alltså, massa partyglada människor och feststämningen hängde tungt i luften. Där missade ni något, alla ni som var hemma och 
gömde er undan snöovädret. Jag spottade
till och med en kändis, det ni!..Förresten så gjorde det i slutändan absolut ingenting att inga vänner kunde följa med mig, för jag hade så himla roligt med bara honom. En man som kan dansa, jaa jag säger då det!

Idag har jag förstås mått lika bra som jag hade roligt igår, det är märkligt vad de två sakerna hänger ihop med varandra, och det vet vi ju alla att en ordentlig baksmälla botas allra bäst med SLÄKTMIDDAG. Bättre än alvedon och det kändes riktigt fint att få mina mörka ringar under ögonen och gröna hy förevigat, och inom en snar framtid för beskådan för alla morfäldrarnas vänner och bekanta som vill titta i fotoalbumen. "åh ett sådant vackert barnbarn...NOT!"

1 kommentar:

K8an sa...

Hej snäckegumms! Skönt o höra att du hade riktigt kul i Lördags!

puss puss