onsdag 2 januari 2008

Ett nytt år

Så var det nytt år och det tycker jag är alla tiders det. December spenderades en hel del på ett ställe i min hjärna som jag brukar refera till som världens sorgligaste återvändsgränd, men nu är det som sagt ett helt nytt år och den psykologiska effekten av det är inte att förringa. Såhär annandag nyår vore förstås en årskrönika på sin plats, men jag nöjer mig med att säga att 2007 var ett väldigt bra år. Lite snabbt kanske, jag hann inte riktigt med det årets nyårslöfte att bli en helt perfekt människa. Som tur är blir det ju en extra dag i år så jag hyser stora hopp att klara årets löften.  Sitter och filar på en lista, är uppe i 12 än så länge. Ska man 
vara riktigt nogräknad har jag 
brutit ganska så exakt 50% hittills, men matte har aldrig riktigt varit min grej så jag förskingrade gårdagen och börjar året idag. Det är ändå bara korkat att årets första bli-en-bättre-människa-dag sammanfaller med Stora Bakisdagen, tycker att vår tideräkning/ almanacka börjar bli lite förlegad nu. Enligt mig borde det mellan nyårsafton och första januari finnas en slöardag så man kan börja det nya året pigg och alert. Det lär väl bli svårt att få till stånd, men vi skulle ju kunna dumpa en annan dag, så som annandag påsk fick ge plats för nationaldagen. Finns ju en massa överflödiga dagar. 
Finns väl ingen som skulle sakna 9 februari till exempel?! 

2 kommentarer:

K8an sa...

Haha tror en viss elisabeth skulle uppskatta detta inlägg si så där mycket ;P hihi

Anonym sa...

Hahah det är en av de viktigaste dagarna på året. Och passar inte sig en viss dam så kanske 6 april går upp i rök och det skulle vara sorgligt =)