söndag 11 november 2007

elfte november

Vintern är här, vi människor börjar alla samtal med att kommentera vädret för det påverkar, jag vill helst gå i ide men vår art är tyvärr inte utrustade med denna förmåga. Tänk att få sova hela vintern, lagom till slutet av mars vill jag sova och vakna till doften av vår och nystarter. Men ännu är mitt humör på plusskalan och så vill jag att det förblir, jag ska se till att det blir så för en gångs skull. 
Jag har jobbat i veckan, men lagom mycket så jag hinner leva lite också. Eller snarare hinna göra ingenting. Det är det jag gillar mest. Dricka te och läsa böcker och kolla film. Ibland umgås men helst med dom som redan känner mig så det är sådär fint otvunget och jag behöver inte ens vara trevlig, inte ens prata om jag inte orkar- just nu är det det enda slags umgänge jag vill. Har läst voltaires candide och skrattat, anna karenina och lämnats ganska oberörd, till skillnad från goethes den unge werthers lidanden. Jag har också varit sådär obehagligt förälskad i en jag inte kunde få, fast jag tog inte självmord i vart fall det gick över så 
småningom och nuförtiden verkar det bara
vara jag som säger stopp.
Såg Cats igår, åh jag älskar musikaler. Jättebra var den och katterna var fantastiskt fina. Kunde man ha så trevligt alltid vore livet allt bra..trevligt. Eller som i fredags, då jag träffade elisabeth
och keath, vi tittade på idol, drack vin och hade fotosession i nattkylan och det var allt bra fint, 
då gör det inget att man somnar på jobbet dagen därpå.

Inga kommentarer: