fredag 23 november 2007

Kort visit i gamla hemtrakter

Kreativiteten ligger i dvala, det blir mest ord på ord som inte bildar mening. Allting bara flyter på. Det var längesen det tog stopp och jag är såklart glad, överlycklig, men jag är också rädd för den infunna neutraliteten till allting. Något som tycks ha kommit av sig själv när jag slutade kämpa emot. Belåtenhet och bekvämlighet i all ära (all!), jag bara funderar ett 
slag över vart den andra biten
av mig tog vägen, den bit som i flera år var den enda igenkännliga. Jag känner mig lite platt och onyanserad, men likväl äckligt tillfreds och stabil och det är kanske så det ska vara. Jag mår trots allt så väldigt bra, så väldigt bra.



"Du har ett så trevligt sätt att tiga på" - full pott för den meningen, Hjalmar Söderberg.

Inga kommentarer: