söndag 18 november 2007

I glada vänners lag

Vaknade åtta imorse, bakfull, sleep deprived, ögon som man knappt kan se ut igenom och spritfabriksandredräkt och då känner man Vad skulle detta vara bra för? Men jag har druckit massa coca cola och ätit chips och dippa så näringsvärdena är bra igen, och jag har dansat till bra musik och endorfinat mig lite och livet är åter så jävla bra.
Det var ju också värt det. Gårdagen var Tjejkväll. Louise ville tacka för den skitbra välkommen hem-festen vi fixade åt henne så hon bjöd på mat och lekar, mitt och Keaths lag vann 
inte men vi
kom på delad andraplats utav fyra, mäkta stolta! Kväll med favoritvänner, öl, dans och skratt, bättre än så blir det inte. 
Det blev inte heller mer än så, vi skulle ut och shejka rumpan, jag hade längtat flera veckor var ju äntligen ledig, men tequila och framhävda känslor och hunger tar ut sin rätt, alla ville hem utom jag, fast hem fick jag ju vackert gå, det var lite illa jag ville gärna matcha fylla med fyllehångel och lite hudmothud med den hete. Men man kan inte få allt, jag fick ju i vart fall dagen innan samt en väldigt trevlig middag på Mosaik. Det här med dejting passar mig så himla bra. Eller kalla det vad man vill, benämning är inte väsentligt, men själva företeelsen. Gå ut och äta, dricka vin, gå på bio etc kanske en gång i veckan eller så, bara kvalitetstid ihop och all annan tid är egentid. Slippa min skrämselfaktor nummer ett - vardagsslentrian och slut på samtalsämnen och varför blev vi ihop egentligen? Det har vi glömt men nu är det ju en vana, vi gör ingenting åt det gamla vanor bryts inte så lätt. Nej tack säger jag, man ska ju känna att man Vill annars kan man lika gärna vara utan.

Fick lite havsvindar i håret och tångpromenad igår, hade suttit fint idag med. Fast nu ska jag snart till stan, ska fika med Kriszta. Kriszta var och tittade på min lägenhet för några månader sedan, hon verkade väldigt trevlig men vi pratade mest om lägenheten så det är lite vänskaps-blind date över det hela. Spännande! 

1 kommentar:

Tigermilk sa...

too bad i can't read swedish :(