tisdag 27 november 2007

Vid himlens utkant

Igår var jag på bio med min kära moder och såg Vid himlens utkant som jag tycker att alla borde se. Helt fantastisk! Man får ta sig till smalfilmernas tillhåll bio Panora men det är det värt och förresten är där trevligt. Har bara varit där en gång tidigare och då på nattklubb, det väcktes lite minnen av den kvällen som jag delade med två vackra främlingar. Jag var så väldigt impulsiv och främmande för konsekvenstänkande. Förresten så är jag så än idag. Ibland lever jag alldeles för mycket i nuet. Men kanske hellre det..
Nu när jag ändå är inte på det spåret så vore det passande att belysa det otroligt fina med oväntad snällhet från främmande människor. 
Rara tanter på apoteket, 
komplimanger som väger tungt för att man inte på något vis försökt förtjäna dem eller människor som vågar möta förstulna blickar med öppna leenden. Som vågar, lite mer.
Något sådant kan göra min dag.



Inga kommentarer: