torsdag 15 november 2007

Opera

Var på opera igår kväll med mamma, såg Puccinis "la fanciualla del west". Så bra det var! Har aldrig varit på opera tidigare, antingen hata eller älska sägs det och jag sällar mig glatt till det sistnämna ledet. Det var verkligen skitbra, gåshud i dom höga tonerna och hela kitet. Och något av det bästa är att man kan få 95krs biljetter ifall man köar en stund samma dag, det gjorde jag och det var det helt klart värt. 400 kr hade annars känts lite svårare för min stackars plånbok. Vintern för med sig en massa oönskade utgifter, man måste ha busskort till jobbet, jacka, skor, mössa etc (plus en jävla massa hudkräm! hela jag är en enda stor torrspricka, nice..). Var iaf en stund i stan igår och hittade en jacka som jag ska hämta idag och vips är man 2000 kr fattigare. INTE vad jag vill lägga pengar på.
Måste bara nämna att jag hade en jättebra kväll dagen före också. Var som sagt hemma hos min farmor och hennes syster. Blev bjudna på mat och spelade sen Liverpool, kortspel som tar 2 timmar att spela och det gäller att tänkatänka. Skitkul! Iaf mina släktingar är dom underbaraste damer man kan tänka sig. Dom är beresta och intelligenta och det är alltid väldigt intressant att höra dom berätta om allt dom varit med om, och utöver det är dom så väldigt rara och omtänksamma och tänker på allt. Exempel: vi träffas inte så väldans ofta men ändå kommer dom ihåg att handla havremjölk åt mig att ha i teet. Knappt så jag själv kommer ihåg det. Borde träffa släkten lite oftare.


Inga kommentarer: